Kogo szukają do pracy w CD Project – jakie są wymagania i dostępne stanowiska

Estimated read time 6 min read

CD Projekt RED rekrutuje do tajemniczego projektu „Hadar” – kogo poszukuje studio?

CD Projekt RED, jedno z najbardziej rozpoznawalnych polskich studiów deweloperskich, które zdobyło światową renomę dzięki serii „Wiedźmin” oraz „Cyberpunk 2077”, rozpoczęło szeroko zakrojoną rekrutację do swojego nowego, tajemniczego projektu o nazwie kodowej „Hadar”. Ten projekt stanowi zupełnie nową, autorską markę studia, niezwiązaną z wcześniejszymi produkcjami, takimi jak kultowy „Wiedźmin” czy cyberpunkowy „Cyberpunk 2077”. „Hadar” to pierwsza w pełni oryginalna marka w historii CD Projekt RED, tworzona całkowicie od podstaw, bez powiązań z żadnymi wcześniej istniejącymi uniwersami literackimi czy filmowymi. Choć studio nie ujawniło jeszcze szczegółów dotyczących fabuły, stylu gry czy jej mechanik, wiadomo, że projekt jest na wczesnym etapie rozwoju, a deweloperzy koncentrują się na budowaniu solidnych fundamentów dla nowej franczyzy.

CD Projekt RED otwiera rekrutację – kogo poszukuje?

Praca w CD Projekt RED – jakie specjalizacje są poszukiwane? W ramach rozwoju „Hadar”, CD Projekt RED intensywnie poszukuje nowych pracowników do zespołu. Proces rekrutacyjny obejmuje szeroką gamę stanowisk, a studio poszukuje zarówno programistów, jak i specjalistów od narracji, artystów, designerów oraz ekspertów od AI i systemów nawigacji. Wśród wymaganych umiejętności znajdują się m.in. znajomość silnika Unreal Engine 5, doświadczenie w programowaniu w C++ oraz obsługa narzędzi takich jak Houdini, Substance Painter i ZBrush. Wśród ogłoszeń rekrutacyjnych można znaleźć stanowiska związane zarówno z kreowaniem warstwy fabularnej i mechaniki rozgrywki, jak i technicznych aspektów produkcji gry.

Stanowiska związane z programowaniem i technologią

  1. Starszy programista AI i nawigacji – osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za tworzenie i implementację algorytmów sztucznej inteligencji dla postaci niezależnych oraz systemów nawigacji w grze. Wymagana jest biegła znajomość języków programowania (np. C++), doświadczenie w implementacji AI w grach oraz umiejętność optymalizacji kodu.
  2. Programista silnika gry (Engine Programmer) – kandydaci na to stanowisko powinni znać architekturę nowoczesnych silników gier oraz mieć doświadczenie w optymalizacji renderowania grafiki, fizyki i ogólnych mechanik gry.
  3. Specjalista ds. rozwoju narzędzi (Tools Programmer) – odpowiedzialny za rozwój narzędzi ułatwiających pracę designerom i artystom, takich jak edytory poziomów, systemy automatyzacji testów i inne kluczowe komponenty środowiska deweloperskiego.

Stanowiska związane z narracją i designem gry

  1. Projektant zadań (Quest Designer) – kluczowa rola w procesie kreowania misji i zadań pobocznych. Osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za tworzenie angażujących scenariuszy rozgrywki, dynamicznych wydarzeń i interaktywnych doświadczeń dla graczy.
  2. Scenarzysta / Pisarz (Writer/Narrative Designer) – odpowiada za projektowanie głównej narracji gry, pisanie dialogów, tworzenie lore świata oraz opracowywanie unikalnych postaci i ich historii. Doświadczenie w pisaniu scenariuszy do gier lub filmów będzie dużym atutem.
  3. Główny projektant poziomów (Lead Level Designer) – rola wymagająca zarówno kreatywności, jak i technicznych umiejętności, związana z projektowaniem poziomów gry, ich architektury oraz układu elementów interaktywnych.

Stanowiska artystyczne i graficzne

  1. Artysta koncepcyjny (Concept Artist) – zajmuje się opracowywaniem kluczowych projektów wizualnych gry, w tym wyglądu postaci, lokacji i przedmiotów. Kandydat musi wykazać się umiejętnością kreowania unikalnego stylu graficznego, zgodnego z wizją artystyczną projektu.
  2. Artysta środowiskowy (Environment Artist) – odpowiedzialny za tworzenie lokacji w grze, od makrostruktur miast i krajobrazów po detale budynków i obiektów.
  3. Animator postaci (Character Animator) – zajmuje się animacją postaci i ich ekspresji, dbając o realizm ruchów i płynność interakcji.
  4. Specjalista ds. efektów wizualnych (VFX Artist) – osoba na tym stanowisku będzie odpowiedzialna za spektakularne efekty wizualne, takie jak eksplozje, dynamiczne zmiany pogody czy realistyczne interakcje z otoczeniem.

Stanowiska związane z dźwiękiem i muzyką

  1. Projektant dźwięku (Sound Designer) – odpowiedzialny za projektowanie efektów dźwiękowych w grze, zapewniając unikalny klimat dźwiękowy.
  2. Kompozytor muzyki do gry (Music Composer) – twórca ścieżki dźwiękowej, która będzie towarzyszyć graczom podczas ich przygody w świecie „Hadar”.

Stanowiska związane z zarządzaniem i produkcją

  1. Producent gry (Game Producer) – osoba zarządzająca harmonogramem produkcji, dbająca o zgodność projektu z wizją i celami strategicznymi firmy.
  2. Kierownik ds. testów jakości (QA Lead) – nadzoruje testowanie gry, identyfikowanie błędów oraz wdrażanie poprawek.
  3. Specjalista ds. marketingu i PR (Marketing & PR Specialist) – zajmuje się promocją gry, budowaniem relacji z mediami i społecznością graczy.

Czego możemy się spodziewać po „Hadar”?

CD Projekt RED ujawnił, że „Hadar” znajduje się we wczesnej fazie produkcji i jego premiera nastąpi dopiero po wydaniu zapowiedzianych wcześniej tytułów, takich jak „Wiedźmin 4” czy nowa odsłona „Cyberpunka 2077”. Przewiduje się, że pełna produkcja rozpocznie się w 2025 roku, a premiera może nastąpić najwcześniej w 2027 roku, choć oficjalne informacje na ten temat nie zostały jeszcze podane. Według oficjalnych informacji, „Hadar” ma być samodzielnym, nowym uniwersum, które stanie się kluczową częścią przyszłego portfolio studia. Gra ma korzystać z najnowocześniejszych technologii i narzędzi, a jej świat ma być równie bogaty i szczegółowy, jak w poprzednich produkcjach studia.

Podsumowanie

CD Projekt RED otworzył szeroko zakrojoną rekrutację do projektu „Hadar”, który ma być nowym, oryginalnym IP studia. Proces rekrutacyjny obejmuje zarówno oferty pracy stacjonarnej w biurach studia, jak i możliwość pracy zdalnej dla niektórych stanowisk, zwłaszcza w obszarach programowania i designu. Poszukiwani są specjaliści z wielu różnych dziedzin, od programistów i designerów, po scenarzystów i artystów koncepcyjnych. Projekt jest w fazie preprodukcji, co oznacza, że nowe osoby dołączające do zespołu będą miały realny wpływ na kształtowanie tej nowej marki, w szczególności na aspekty związane z mechaniką rozgrywki, kierunkiem narracyjnym oraz unikalnym stylem artystycznym świata gry. Dla osób zainteresowanych pracą w jednym z czołowych europejskich studiów deweloperskich, jest to niepowtarzalna okazja, aby uczestniczyć w tworzeniu gry od podstaw i być częścią zespołu, który może ponownie zdefiniować branżę gier wideo.

CD Projekt RED poszukuje ekspertów do pracy nad nową grą Hadar! Sprawdź dostępne stanowiska i dołącz do zespołu tworzącego innowacyjne uniwersum.
Kliknij żeby ocenić artykuł
[Total: 2 Average: 5]

Podobne artykuły

1 Comment

Add yours
  1. 1
    informatyk

    CD Projekt RED, decydując się na stworzenie nowej marki od podstaw, stoi przed ogromnym wyzwaniem, które różni się od wcześniejszych produkcji bazujących na znanych franczyzach. Ciekawą kwestią jest, jak studio podejdzie do budowania świata i mechanik rozgrywki w „Hadar”, skoro nie ma wsparcia istniejącego lore. Ważnym aspektem jest też silnik gry – wybór Unreal Engine 5 sugeruje otwarty świat, ale nie wiadomo, czy CDPR planuje innowacje w zakresie sztucznej inteligencji NPC-ów czy systemu interakcji. Istotne będzie także podejście do immersji – czy gra zaoferuje dynamiczne środowisko reagujące na decyzje gracza?

+ Leave a Comment