Co oferuje Audi RS e-tron GT – jaki ma zasięg, ładowanie i jakie technologie przyszłości
Audi RS e-tron GT to flagowy model niemieckiego producenta, który łączy w sobie luksus, zaawansowaną technologię i doskonałe osiągi. Konkurencyjnymi modelami w tym segmencie są m.in. Porsche Taycan oraz Tesla Model S Plaid, które również oferują wysoką moc i dynamiczne osiągi. Audi wyróżnia się jednak bardziej konserwatywnym podejściem do designu oraz doskonałym komfortem jazdy, co czyni je atrakcyjną alternatywą dla entuzjastów niemieckiej precyzji i luksusu. Jest to odpowiedź Audi na rosnące zapotrzebowanie rynku na elektryczne samochody sportowe, które nie tylko oferują imponującą moc, ale także wpisują się w trend zrównoważonej mobilności. Model ten stanowi jedno z najbardziej ekscytujących osiągnięć w segmencie samochodów elektrycznych.
Design i aerodynamika Audi RS e-tron GT
Audi RS e-tron GT wyróżnia się agresywnym, dynamicznym designem typowym dla pojazdów z rodziny RS. Smukła, nisko osadzona sylwetka, muskularne nadkola i charakterystyczne dla marki Audi reflektory LED nadają samochodowi wyjątkowo sportowy wygląd. Na szczególną uwagę zasługuje również płynnie opadająca linia dachu, która nie tylko poprawia aerodynamikę pojazdu, ale także dodaje mu elegancji.
Z tyłu samochodu dominuje świetlna listwa LED, która podkreśla szerokość pojazdu i nadaje mu futurystycznego wyglądu. W połączeniu z dużymi, sportowymi felgami i przemyślaną aerodynamiką, Audi RS e-tron GT nie tylko prezentuje się imponująco, ale także zapewnia doskonałe właściwości jezdne.
Wnętrze i technologia Audi RS e-tron GT
Kabina Audi RS e-tron GT to połączenie luksusu i nowoczesnych technologii. Wnętrze zostało zaprojektowane z myślą o kierowcy – cyfrowy kokpit z zaawansowanym systemem MMI pozwala na intuicyjne zarządzanie funkcjami pojazdu. Skórzana tapicerka, elementy wykończeniowe z włókna węglowego oraz wysokiej jakości materiały podkreślają ekskluzywny charakter samochodu.
Nowoczesny system multimedialny obejmuje 10,1-calowy ekran dotykowy, zaawansowany system audio Bang & Olufsen oraz inteligentne funkcje asystujące, takie jak adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania pasa ruchu oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Samochód oferuje również obsługę Android Auto i Apple CarPlay, co pozwala na wygodne połączenie ze smartfonem.
Osiągi i napęd Audi RS e-tron GT
Jakie ma przyśpieszenie od 0 do 100? Jaką ma moc maksymalną? Audi RS e-tron GT napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi, które zapewniają stały napęd na wszystkie koła. W najnowszej wersji RS e-tron GT Performance z 2025 roku, łączna moc maksymalna wynosi 680 kW (925 KM), co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,4 sekundy.
Model ten oferuje także tryb RS performance, który dodatkowo zwiększa dynamikę jazdy oraz funkcję push-to-pass. Funkcja ta pozwala na chwilowe zwiększenie mocy silnika, co jest szczególnie przydatne podczas wyprzedzania lub przyspieszania na autostradzie. Działa poprzez aktywację dodatkowego zastrzyku energii z baterii na ograniczony czas, po czym system wraca do standardowego trybu pracy, aby uniknąć nadmiernego obciążenia akumulatora. System zarządzania momentem obrotowym w czasie rzeczywistym sprawia, że pojazd doskonale radzi sobie w różnych warunkach drogowych.
Bateria i zasięg Audi RS e-tron GT
Ile km przejedzie na jednym ładowaniu Audi RS e-tron GT? RS e-tron GT jest wyposażony w akumulator o pojemności 105 kWh, który zapewnia maksymalny zasięg do 483 km na jednym ładowaniu według normy WLTP. W testach drogowych przeprowadzonych przez niezależne organizacje motoryzacyjne rzeczywisty zasięg oscylował wokół 420-450 km, w zależności od warunków jazdy, temperatury otoczenia oraz stylu prowadzenia pojazdu. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii ładowania 800V, samochód można naładować od 5% do 80% w zaledwie 18 minut na stacji szybkiego ładowania o mocy 320 kW.
Ponadto Audi wprowadziło inteligentne zarządzanie energią, które pozwala zoptymalizować zużycie baterii w zależności od stylu jazdy oraz warunków drogowych. To sprawia, że model ten łączy imponujące osiągi z efektywnym gospodarowaniem energią.
Produkcja i innowacje technologiczne
Audi RS e-tron GT produkowany jest w zakładach Böllinger Höfe w Niemczech, gdzie stosuje się najnowocześniejsze technologie produkcji, w tym cyfrowe planowanie, robotyzację i zrównoważoną gospodarkę energetyczną. W trosce o środowisko, Audi wykorzystuje odnawialne źródła energii oraz materiały pochodzące z recyklingu w procesie produkcji pojazdu.
Model ten bazuje na platformie J1, opracowanej we współpracy z Porsche, co oznacza, że dzieli on wiele rozwiązań technicznych z Porsche Taycan. Wspólne elementy obejmują system zarządzania baterią, który optymalizuje wydajność i trwałość akumulatora, zaawansowany układ zawieszenia z adaptacyjnymi amortyzatorami oraz system rekuperacji energii, który zwiększa efektywność jazdy. Dzięki tym rozwiązaniom RS e-tron GT oferuje doskonałą dynamikę i komfort prowadzenia na poziomie sportowych modeli Porsche. Dzięki temu zapewnia wyjątkową dynamikę jazdy, precyzyjne prowadzenie i niesamowite osiągi.
Ceny i dostępność Audi RS e-tron GT
Ceny mogą ulegać zmianom w zależności od kursów walut, podatków i wyposażenia.
Pod względem dostępności, Audi RS e-tron GT jest modelem produkowanym na zamówienie, co oznacza, że czas oczekiwania na dostawę może wynosić od 4 do 8 miesięcy, w zależności od konfiguracji i dostępności komponentów. W niektórych krajach, zwłaszcza w Europie, dealerzy mogą mieć ograniczoną liczbę egzemplarzy dostępnych od ręki, jednak wersje z pełnym wyposażeniem wymagają dłuższego oczekiwania. Na rynkach takich jak USA czy Wielka Brytania, większe zainteresowanie modelem może wydłużyć czas dostawy nawet do 10 miesięcy.
Audi RS e-tron GT to luksusowy elektryczny samochód sportowy, którego cena różni się w zależności od rynku. Poniżej przedstawiono orientacyjne ceny w wybranych krajach, przeliczone na złote polskie (PLN) według kursów walut z dnia 23 lutego 2025 roku:
- Stany Zjednoczone: Cena wyjściowa modelu RS e-tron GT Performance wynosi 167 000 USD. Przy kursie 1 USD = 3,98 PLN, cena ta odpowiada około 665 000 PLN.
- Wielka Brytania: Cena początkowa RS e-tron GT to 127 310 GBP. Przy kursie 1 GBP = 5,04 PLN, daje to około 641 500 PLN.
- Niemcy: Średnia cena Audi RS e-tron GT wynosi około 100 714 EUR. Przy kursie 1 EUR = 4,17 PLN, odpowiada to około 420 000 PLN.
- Polska: Oficjalne ceny w Polsce nie zostały jeszcze podane, ale można oszacować, że cena w Polsce mieści się w przedziale od 600 000 PLN do 700 000 PLN.
Ceny mogą ulegać zmianom w zależności od kursów walut, podatków i wyposażenia.
Edycje specjalne i wersje limitowane
Audi wprowadziło także limitowaną edycję RS e-tron GT Project_513/2, inspirowaną prototypem testowym. Pod względem technicznym model ten nie różni się od standardowej wersji RS e-tron GT, natomiast oferuje unikalne elementy stylistyczne, takie jak specjalne malowanie nadwozia, ekskluzywne wnętrze oraz dedykowane oznaczenia na karoserii. Jest to edycja kolekcjonerska, dostępna jedynie w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Wyróżnia się ona unikalnym malowaniem nadwozia oraz ekskluzywnym wyposażeniem wnętrza. Powstało jedynie 75 egzemplarzy tej wersji, które były dostępne wyłącznie na rynku amerykańskim.
Podsumowanie
Audi RS e-tron GT to samochód, który wyznacza nowy standard w segmencie elektrycznych pojazdów sportowych. Łączy w sobie najwyższe osiągi, luksusowe wyposażenie oraz innowacyjne technologie, oferując jednocześnie przyjazność dla środowiska.
Dzięki połączeniu futurystycznego designu, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy oraz wyjątkowej dynamiki jazdy, model ten stanowi jedno z najbardziej imponujących osiągnięć Audi w dziedzinie elektromobilności. Z pewnością będzie on atrakcyjnym wyborem dla entuzjastów motoryzacji, którzy poszukują zarówno emocji za kierownicą, jak i ekologicznych rozwiązań przyszłości.

Audi RS e-tron GT to imponujący przykład elektrycznej motoryzacji, ale warto zwrócić uwagę na jego realne koszty eksploatacji. Pomimo znakomitych osiągów i luksusowego wyposażenia, wysokie ceny serwisu i potencjalna utrata wartości w porównaniu do spalinowych modeli RS mogą wpłynąć na decyzję zakupową. Kluczowym aspektem jest też dostępność infrastruktury ładowania – choć technologia 800V pozwala na szybkie uzupełnienie energii, realna sieć ładowarek o takiej mocy nadal jest ograniczona. To sprawia, że pełne wykorzystanie potencjału tego modelu może być uzależnione od lokalizacji użytkownika.